Nadat de eerste huisjes van de KLM waren gevuld met Rynbende likeuren en daarna opgevolgd was door HENKES worden ze nu met BOLS jonge jenever gevuld.
Dat is al sinds 1986 het geval toen Bols de jeneverstokerij Henkes overnam. Er zijn ontzettend veel varianten in de loop der tijd op de markt gekomen en het is bijna niet haalbaar om deze allemaal te verzamelen.
Van iedere variant zijn er maximaal 2. Een gevulde variant en eentje waar nooit alcohol in heeft gezeten. Die laatste worden uitgegeven op de vluchten naar de Arabische landen waar alcohol verboden is. In dat geval staat er op de achterkant van het huisje op een sticker: “empty due to Customs regulations on this route”.
Huisjes zonder gestanst jaartal en/of zonder HKDNP zijn van vóór 2002

Variant 27:

Op de onderkant tekst en nummer klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (breed geschreven)
Holland
Nummer
Op de achterkant:
KLM met daarboven kroon met open bolletje

Maximaal 27 van uitgegeven. De nummer 24-50.

Variant 28:

Op de onderkant tekst en nummer klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (breed geschreven)
Holland
Nummer
Op de achterkant:
KLM met daarboven normale kroon

Maximaal 27 van uitgegeven. De nummers 24-50.

Variant 29:

Op de onderkant tekst klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS met open letters
Royal Distilleries
Holland
Nummer gestanst
Op de achterkant:
KLM met daarboven normale kroon

Uitgegeven in de jaren 80 met de nummers 26-50 en 55-57.

 

Variant 30:

Op de onderkant tekst klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (breed geschreven)
Holland
Nummer gestanst
Op de achterkant:
KLM met daarboven normale kroon

Maximaal 60 van uitgegeven

Variant 31:

Op de onderkant tekst en nummer klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (dezelfde breedte als BOLS)
Holland
Nummer
Op de achterkant:
KLM met daarboven dichte kroon

Maximaal 60 van uitgegeven

Variant 32:

Op de onderkant tekst klein geprint:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (dezelfde breedte als BOLS)
Holland
Nummer gestanst
Op de achterkant:
KLM met daarboven kroon met open bolletjes

Maximaal 60 van uitgegeven

Variant 33:

Gelijk aan nummer 32 met uitzondering van de achterkant:

KLM met daarboven normale kroon

 

Variant 34:

Op de onderkant tekst en nummer klein geprint en nummer gestanst:
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries (dezelfde breedte als BOLS)
Holland
Nummer
Nummer ook gestanst
Op de achterkant:
KLM met daarboven kroon met open bolletjes

Maximaal 60 van uitgegeven

 

Variant 35:

Op de onderkant:
alleen een nummer gestanst
Op de achterkant:
Aan de achterkant KLM met kroon en iets boven het midden:
Nummer
Blue Delft’s
Made for
BOLS
Royal Distilleries
Holland

Maximaal 60 van uitgegeven

Variant 36:

Op de onderkant:
alleen een nummer gestanst
Op de achterkant:
Iets boven het midden:
Nummer
Blue Delft’s
Made for
BOLS
ROYAL DISTILLERIES
Holland

Maximaal 60 van uitgegeven

Variant 37:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
Royal Distilleries
Holland
Nummer gestanst
Op de achterkant:
Nummer
BOLS
KLM met kroon
Uitgegeven vanaf 1994 t/m 7 oktober 2001 en in totaal maximaal 82 nummers

van deze variant is een misdruk bekend van nummer 19. Op de gevel staat in principe onderaan 166. Op de misdruk staat 1666. (In bezit van Cor Winkel).

Variant 37A:

Onderkant zie 37
Achterkant idem als 37 en met sticker:
empty due to Customs regulations on this route

Maximaal 82 van uitgegeven

Variant 38:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
Roayl Distilleries
Holland
Nummer en jaartal gestanst
Op de achterkant:
Nummer
BOLS
KLM
Uitgegeven alleen in 2002 en in totaal maximaal 84 nummers

Variant 38A

Onderkant zie 38

achterkant zie 38 maar met sticker

empty due to Customs regulations on this route

Maximaal 84 nummers uitgegeven

 

Variant 39:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
Distilleries
Holland
Nummer en jaartal gestanst
Op de achterkant
Nummer
BOLS
KLM met kroon
Alleen uitgegeven in 2002 en 2003 en in totaal maximaal 83 nummers

Variant 39A:

Onderkant zie 39
Achterkant idem als 39 en met sticker:
empty due to Customs regulations on this route

Maximaal 83 nummers uitgegeven

Variant 39B

Onderkant zie 39 plus is er een heel klein stickertje op geplakt met HKDNP

Maximaal 83 nummer uitgegeven

Variant 40:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
Distilleries
Holland
HKDNP
Nummer en jaartal 2003 of 2004 gestanst
Op de achterkant
Nummer
BOLS
KLM met kroon

Maximaal 85 uitgegeven

Variant 40A:

Onderkant zie 40
Achterkant idem als 40 en met sticker:
empty due to Customs regulations on this route

Maximaal 85 uitgegeven

Variant 41:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
AMSTERDAM 1575
HKDNP
Nummer en jaartal gestanst
Op de achterkant:
Nummer
BOLS
AMSTERDAM 1575
KLM met kroon
Uitgegeven vanaf oktober 2004 en in totaal maximaal 95 nummers dus de laatste is van 2014

Variant 41A:

Onderkant zie 41
Achterkant idem als 41 en met sticker:
Empty due to customs regulations on this route

Maximaal 95 van uitgegeven

Variant 42:

Op de onderkant:
Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
AMSTERDAM 1575
Jaartal en nummer gestanst
Op de achterkant:
nummer
BOLS
AMSTERDAM 1575
KLM
Uitgegeven vanaf 2014 en in totaal maximaal 98 nummers, dus tot en met 2017

Variant 42A:

Onderkant als 42
Achterkant idem als 42 en met sticker:
empty due to Customs regulations on this route

Maximaal 98 van uitgegeven

Variant 43:

Blue Delft’s
Exclusively made
For KLM by
BOLS
AMSTERDAM 1575
Bols Genever 35mle
Op de achterkant:
nummer
BOLS
AMSTERDAM 1575
KLM met kroon
uitgegeven vanaf 2017 en maximaal 98 nummers

met jaartal 2018 maximaal 99 nummers

met jaartal 2019 maximaal 100 nummers

Variant 43A:

Onderkant zie 43
Achterkant idem als 43 en met sticker:
empty due to Customs regulations on this route

uitgegeven vanaf 2017 en maximaal 98 nummers

met jaartal 2018 maximaal 99 nummers

met jaartal 2019 maximaal 100 nummers

 

Author

Van jongs af aan heeft reizen me gefascineerd. Was toen niet in de gelegenheid om dat te verwezenlijken maar haal nu dubbel en dwars de achterstand in. Geniet met volle teugen van al die mooie plekken op deze wereld en niet te vergeten van de veelzijdigheid van zijn bewoners. Probeer zoveel mogelijk uit het leven te halen want de eeuwigheid is me nooit beloofd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *